בשנים האחרונות מוקמים יותר ויותר בתי ספר מסוג זה בעולם, ציבוריים ופרטיים. בוגרות בתי ספר אלו, דיווחו כי אותגרו להישגיות, שלאחר מכן באה לידי ביטוי בבחירת דרכן האקדמאית והמקצועית, יותר מחברותיהן בבתי ספר מעורבים. הן הביעו שאיפות גבוהות יותר ומוטיבציה רבה יותר להצלחה בהמשך. תלמידות אלה נטו להיות מעורבות יותר בפעילויות המכינות אותן לחיים לאחר בית הספר. הן מדווחות כי הן מרגישות בטוחות להביע דעה ולהחליף דעות, כיוון שלמדו בסביבה מאפשרת כזו. בוגרות בתי ספר נפרדים הגיעו עם יותר עניין בתחומי ההנדסה ועם בטחון רב יותר בנושאי מתמטיקה וטכנולוגיה. בנוסף התגלה כי בוגרות בתי ספר כאלה הראו נטייה גדולה יותר להשתתף בפעילויות בקולג’ ובאוניברסיטה שאינן קשורות דווקא ללימודים ונטייה למעורבות פוליטית גדולה יותר בהמשך דרכן.הבוגרות דיווחו על בטחון רב יותר בהתנהלות בעולם, מתוך היכרות משמעותית עם עצמן ועם רצונותיהן. הן טענו שסביבת בית הספר אפשרה להן למצוא את הקול שלהן, ללמוד להביע אותו ולדעת לבחור את מה שנכון עבורן. לדוגמא מתוך בית ספר ציבורי לבנות בארה"ב: http://galsinc.org/in-practice